V současné době vídáme okolo sebe hodně škatulek. Společnost se vyvinula do kategorizovaného systému, kdy každý je zařazen do škatulky. Konzervativec, liberál, levičák, pravičák, antivaxx, ezomatka, protisystémový, hlupák, zbohatlík, zemanovec, babišovec, ekoterorista a spoustu dalších. Svět ale není tak černobílý. Může za to ekonomika pozornosti.
Myslíte si, že tahle krize někdy skončí? Neskončí. Může za to opět ekonomika pozornosti. v době, kdy média ztrácejí inzertní příjmy oproti jiným platformám nezbývá jim, než držet naši pozornost na uzdě neustálým kupením krizí. Naši přirozeností je v době krize vyhledávat informace, které nám pomohou se ochránit. Ale opravdu vám zachrání život další covidová statistika nebo zprávy z vesnice na frontě?
Přijďte si poslechnout komunikačního experta Adama Ondráčka a jeho hosty. Společně vás provedou jedním z nejdůležitějších fenoménů - ekonomikou pozornosti. Ukáží vám, jak se takový mainstreamový narativ - škatulka - dá vytvořit a to na konkrétních příkladech jako je klimatická krize či nebo uprchlická vlna.
A proč se budeme věnovat ekonomice pozornosti na Filmovce? Film je unikátní médium právě díky tomu, že abyste jej pochopili jeho kontext, musíte mít přehled a navíc být schopni sledovat minimálně 90 minut. Film vám tak předá ucelenou informaci, natolik vzácnou v dnešním světě ekonomiky pozornosti.
""Pro umělce je nejzajímavější prohrabávat se troskami kultury, dívat se na to, co bylo zapomenuto nebo co nebylo bráno vážně. Jakmile je něco kategorizováno a přijato, stává se to součástí tyranie hlavního proudu a ztrácí to svou sílu."" - David Bowie